Daewoo Matiz II

Druga generacja popularnego Matiza nigdy nie doczekała się produkcji i sprzedaży w Polsce. Daewoo Matiz II zadebiutował na początku 2000 roku podczas targów w Genewie. W Korei sprzedaż rozpoczęła się już w sierpniu 2000 roku, natomiast kilka miesięcy później w całej Europie (z wyjątkiem Polski). Wiosną 2002 roku do palety silnikowej Matiza II dodano jednostkę benzynową 1.0 litra. W 2003 roku zmieniono logotyp na GM Daewoo. Blisko dwa lata później,zadebiutował następca Matiza II - Spark. Dodatkowo Matiz II w latach 2004-2005 był sprzedawany również jako Chevrolet i Pontiac.

     Daewoo Nubira I

Prace nad J-100 (Nubirą) w 1993 roku rozpoczęto równolegle z modelami T-100 i V-100. Daewoo Nubira miała zastąpić mocno przestarzałe Espero. Produkcja ruszyła już w lutym 1997 roku i początkowo produkowano tylko Nubiry sedan. Odmiana kombi o nazwie Spagon pojawiła się w koreańskiej ofercie 4 miesiące później, natomiast odmiana 5d hatchback (nazwana D5) dopiero we wrześniu 1998 roku. W Europie Nubira debiutowała na targach we Frankfurcie w 1997 roku. Końcem 1998 roku do oferty dołączyła odmiana Van. Na początku 1999 w Nubirze I wprowadzono minimalne zmiany a mimo to już w marcu 1999  roku pokazano w Korei kolejną, nową generację Nubiry.

_______

Czytaj więcej w artykule


     Daewoo Musso

Początki Musso miały miejsce w sierpniu 1993 roku, kiedy to model ten miał swoją światową premierę. Na początku 1998 roku koncern Daewoo wykupił 51,9% udziałów SsangYong Motor Co. W marcu Daewoo przystosowało linie produkcyjne w Lublinie do produkcji Musso i Korando (w miejsce Nexii). W połowie 1998 roku Musso przeszło face lifting, ciut później model pojawił się jako Daewoo Musso, którego sprzedaż w Europie ruszyła w 1999 roku i trwała do początku 2002 roku. Potem ponownie jako SsangYong do 2005. Wcześniej, bo w 2002 roku debiut miała wersja pick-up o nazwie Musso Sports - produkowana do 2006. W latach 2008-2011 zwykłe Musso występowało jako Таgaz Road Partner, ale tylko w Rosji.

     Daewoo Nubira II

Prace nad Nubirą II rozpoczęto w 1997 roku, a więc w tym roku w którym debiutowała pierwsza generacja. Efektem tego był koreański debiut Daewoo Nubiry II już w marcu 1999 roku. W Europie auto można było kupić od połowy roku, a w Polsce Drzwi Otwarte odbyły się w połowie września. W grudniu ruszyła produkcja Nubiry II na Żeraniu. Z wielu różnych krajów (w tym z Polski, UK czy USA) wycofano nadwozie hatchback. W Korei natomiast występowała tylko odmiana sedan. W 2001 roku kombi otrzymało inne tylne światła i była to w zasadzie jedyna zmiana przez cały okres produkcyjny. Ostatnie Nubiry II pochodzą z marca 2003 roku. Następcą była Nubira III / Lacetti.

_______

Czytaj więcej w artykule


     Daewoo Lanos

Lanos zaczął być produkowany w Korei w listopadzie 1996 roku, początkowo tylko jako sedan. Hatchbacki (Romeo i Juliet) zadebiutowały w maju 1997. W tym samym miesiącu auto miało swoją europejską premierę we Frankfurcie. Wiosną 2000 roku Lanos przeszedł drobny face lifting oraz pojawiła się również znana limitowana wersja - Sport (oferowana do 2001). W kwietniu 2000 roku w Korei debiutował Lanos II w wersji- prawie to samo co Lanos FL. Daewoo Lanos w Europie i USA był dostępny do marca 2003 roku. W Polsce jednak Lanos był produkowany dalej, aż do 2004 roku, a potem jako FSO Lanos do października 2008 roku. Obecnie Lanosy produkuje już tylko ZAZ.

_______

Czytaj więcej w artykule


     Daewoo Nexia

Nexia, początkowo pod nazwą Cielo i tylko w wersji sedan miała swoją koreańską premierę w 1994 roku, więc tym samym oferowano ją równolegle z LeMansem. Rok później (w 1995) do oferty dodano hatchbacki. W Polsce auto zaczęto sprzedawać dopiero w połowie 1996 roku i montowano ją do marca 1998 roku. W Korei produkcja Nexii/ Cielo została zakończona w 1997 roku. Również bliżniaczy LeMans przestał być produkowany w 1997 roku. Po 1998 roku Nexię produkował tylko UZ-Daewoo. W 2008 roku w Uzbekistanie zadebiutowała nowa Nexia II, bazująca na poprzedniczce. Sprzedawana (wraz z Matizem II) była aż do 2011 roku. Później przemianowno ją na Chevroleta.

_______

Czytaj więcej w artykule


     Daewoo Leganza

Produkcję Leganzy w Korei rozpoczęto końcem marca 1997 roku. Europejską premierę miała podczas targów we Frankfurcie razem z Lanosem, Nubirą I i d'Artsem Concept. Aż do 2000 roku był to flagowy model marki, który zastąpił model Prince. Wiosną 2000 roku Leganza przeszła drobny i niewidoczny na pierwszy rzut oka face lifting. Były to zmiany kosmetyczne. Produkcję Leganzy zakończono w grudniu 2002 roku, a jej następcą był Magnus w Korei (od grudnia 1999) i Evanda w Europie (od 2002). W latach 1998-2000 w Rosji Leganza była sprzedawana też jako Doninvest Kondor.

_______

Czytaj więcej w artykule


     Daewoo Matiz I

Oficjalna prezentacja następcy Tico odbyła się w 1997 roku, ale to jeszcze nie był Matiz. To były trzy prototypy d'Arts. Na bazie d'Arts City powstał finalny Matiz, który debiutował w marcu 1998 roku w Korei. W Europie auto sprzedawano od czerwca 1998 roku, ale niestety nie w Polsce. U nas Daewoo Matiz I zaczął być produkowany we wrześniu 1999 roku, jednakże, pierwsze Matizy  pojawiły się w salonach późną zimą 1998 roku. Matiz I, wbrew pozorom był bardzo krótko produkowany (zaledwie 2 lata), bo już w kwietniu 2000 roku Daewoo zaprezentowało Matiza II. Ten jednak nie był u nas dostępny, dlatego też Matiz I w Polsce był oferowany aż do 2004 roku i kolejne 4 lata jako FSO.

_______

Czytaj więcej w nowym artykule


     Daewoo Espero

Espero w Korei zadebiutowało w sierpniu 1990 roku. Trzy lata później przeszło drobny face lifting polegający na zmienionym tylnym pasie świateł, innym wyposażeniu i innych kolorach. Pod koniec 1994 roku Daewoo wprowadziło Espero razem z Nexią do Europy, aby w styczniu 1995 roku na dobre rozpocząć promocję tych modeli. W Polsce sprzedaż Espero ruszyła dopiero w 1996 roku. W połowie 1997 roku całą produkcję i sprzedaż Espero zakończono zarówno w Korei jak i w Europie, gdyż następca, wyparł to przestarzałe auto. Mimo to, w Polsce Espero było produkowane dalej i najdłużej, bo aż do grudnia 1999 roku - to nawet ciut dłużej niż sprzedawano jego następcę.

_______

Czytaj więcej w artykule


     Daewoo Chairman (H)

Chairman pierwszy raz - jeszcze pod szyldem SsangYonga - został zaprezentowany dokładnie 14-ego października 1997 roku. Ale jako że już na samym początku 1998 roku Daewoo wykupiło aż 51,9% udziałów SsangYong Motor Co., ci zbyt długo nie nacieszyli się swoim nowym produktem, który, nawiasem mówiąc bazuje na modelu W124. Daewoo, po przejęciu udziałów, z produkcją Chairmana ruszyło końcem 1999 roku. Mało kto wie, że w Korei auto cały czas występowało w czterech (a nie dwóch, jak w Polsce) wersjach. Już w 2001 roku, Chairman powrócił do SsangYonga, tym samym auto przestało być dostępne w Europie. W 2003 roku Chairman przeszedł face lifting. Model ten, w kolejnej już generacji od 2008 roku, produkowany jest do dziś.

     Daewoo Tico

Debiut Daewoo Tico datuje się na maj 1991 roku. Przez cały okres produkcji, jego wersje zmieniały się kilkakrotnie. W 1996 roku Tico zaczęło być oficjalnie sprzedawane oraz montowane w Polsce. Dużo wcześniej (od 1993 roku) Tico były sprowadzane z Korei przez prywatnego importera. W 1998 roku, Daewoo-FSO pokazało ''Nowe'' Tico, które wcale nie było nowe. Taka wersja była oferowana równolegle z wersją standardową i również do końca produkcji, która nastąpiła w kwietniu 2001 roku i to nie tylko w Polsce ale również w Korei. Mimo przestarzałej konstrukcji, Tico było oferowane niemal tak długo jak bliźniaczy Matiz I.

_______

Czytaj więcej w nowym artykule


     Daewoo Korando

Mimo, iż nazwa Korando pamięta jeszcze lata '80, generacja którą widać na zdjęciu, pierwszy raz została pokazana w maju 1995 roku. Był to jeszcze prototyp o nazwie KJ w kolorze morskim. Oficjalnie SsangYonga Korando w Korei zaprezentowano w lipcu 1996 roku, a już dwa miesiące później ruszyła ich masowa produkcja. Na początku 1998 roku, Daewoo przejęło część udziałów SsangYonga, w tym prawo do produkcji a także sprzedawania ich modeli pod swoim szyldem. W ten oto sposób w 1999 roku pojawił się Daewoo Korando. Produkowany do 2002 roku (w UK do 2001) model nigdy nie odniósł sukcesu, Po 2002 roku, Korando znów było oferowane jako SsangYong, aż do 2006 roku. W 2010 roku pojawił się następca.

     Prototypy Daewoo

W latach 1993-2000 Daewoo pokazało oficjalnie przynajmniej 37 prototypów. Najwięcej w 1997 roku, bo aż 12. Wśród nich było wiele udanych i ładnych prototypów, takich jak Bucrane, Shiraz, Mirae, Musiro, No.1 czy Mya (na zdjęciu). Poza nimi było też kilka dość kontrowersyjnie wyglądających (DMS-1, Joyster czy No.2) ale niektórym mogą się one podobać. Koncern Daewoo eksperymentował też z całkiem rasowymi oraz elektrycznymi wersjami seryjnych modeli, przez co powstały prototypy takie jak: Lanos, Nubira i Leganza GTI, DEV2, DEV5, DEV 5-5, NGV-3, DFC-1 i wiele więcej. Najwięcej razy prezentowano Joystera.

_______

Czytaj więcej o prototypach: Bucrane, DMS-1, Joyster i Mantica w artykułach


     Daewoo Tacuma / Rezzo

Prototypy Tacumy pokazano w sierpniu 1999 roku w Europie. Debiut gotowego modelu nastapił 7 stycznia 2000 roku w Korei. W Europie auto było dostępne od jesieni 2000 roku, w Polsce od stycznia 2001. Daewoo Tacuma w trzech krajach występowała pod nazwą Rezzo (od Resolutely) - w Korei, Niemczech oraz we Francji. Wszędzie indziej była to Tacuma. W kwietniu 2003 roku minivan przeszedł drobny face lifting. Od 2005 roku (już jako Chevrolet) nazywany tylko Rezzo (albo Vivant). Produkcję zakończono w 2009 roku. Rezzo można było kupić w konfiguracji siedmio-osobowej.

_______

Czytaj więcej w artykule


     Daewoo-FSO Polonez +

Daewoo stało się właścicielem FSO w 1996 roku, tym samym weszło w posiadanie Polonezów które rok później (w kwietniu) na mocy zobowiązań koncernu wobec FSO zostały nieco zmodernizowane i dodatkowo nazwane ''Plus''. Dotyczyło to Caro, Atu, Cargo i Trucka. W 1998 roku zmieniono klamki zewnętrzne, wycofano silnik 1,4 i zaprezentowano P-120 czyli prototyp Poloneza Kombi. Ten zaś debiutował w kwietniu 1999 roku. W 2000 roku zmieniono tylną blednę w Atu Plusie, wycofano silnik GLi i odświeżono gamę kolorów, dodając wiele kolorów z Daewoo Matiza. Potem zaniechano kolejnych zmian. Produkcję osobowych wersji Plusa zaprzestano w kwietniu 2002 roku. Natomiast Truck Plus był produkowany do marca 2003 

     Trochę o stronie darewnoo.pl

Wszystko zaczęło się końcem 2010 roku, kiedy to domena www.darewnoo.pl została przeze mnie zarejestrowana. Oficjalne otwarcie strony nastąpiło w dniu 5 styczeń 2011 roku. Początkowo strona była bardzo uboga. Mimo to, poświęcałem (i dalej poświęcam) jej bardzo dużo czasu, aby ją doskonalić, urozmaicać i wzbogacać o nowe informacje. Strona poświęcona jest modelom Daewoo z lat 1991-2001, a więc: Tico, Matiz, Nexia, Lanos, Espero, Nubira, Leganza, Tacuma oraz prototypom z lat 1995-2000. Jest też kilka wzmianek o takich modelach jak Musso, Korando, Chairman czy Polonez Plus. Strona mniej więcej raz na rok przechodzi spore zmiany graficzne i związane z treścią na niej. I tak na przykład: w 2011 dodałem 9 pełnych artykułów i forum. W 2012 roku na darewnoo.pl zmian było nie dużo i były czysto kosmetyczne. Został też wydany pierwszy kalendarz w ilości sześciu sztuk. W 2013 natomiast na stronie zrobiłem pierwszy header wykonany we Flashu a także zabrałem się za ponowne pisanie artykułów dla modeli Tico i Matiz. Artykuły te są nawet do 3x dłuższe niż poprzednio. Ponadto na nowo przygotowałem bardzo porządnie zrobiony spis lakierów Daewoo w aż 15-stu modelach. Spis ten to najpopularniejsza obecnie rzecz na stronie. Rok 2014 to czas największych do tej pory zmian. Poza takimi drobiazgami jak Site Map czy poprawie artykułów z 2011 roku, na stronie pojawiła się bardzo rozbudowana Chronologia z podziałami dziesięciu modeli na wszystkie wersje, dodałem do publicznego wglądu moje archiwum zdjęć i zdjęć prasowych Daewoo, a tych jest w sumie nieco ponad 5000 oraz gruntownie zmodernizowałem menu w działach z artykułami oraz dział ''Galeria zdjęć prototypów z targów''. Na koniec, największa zmiana graficzna od czasów istnienia strony. Nowy design wygląda nowocześniej, czytelniej ale wciąż pozostał praktyczny, więc nie ma problemu z odnalezieniem odpowiednich informacji. Na deser kalendarz na rok 2015, który został wydrukowany w największej do tej pory ilości.  Strona od zawsze utrzymywana jest w tonacji fioletowo-czarnej z dodatkiem szarego. Zdaje sobie sprawę, że wygląda ona dość ponuro, ale jest rozpoznawalna i - co ważne dla nocnych marków - nie męczy tak oczów w nocy jak witryny z białym tłem. Widoczne w tle zdjęcie z fioletowym Lanosem to zdjęcie rozpoznawcze strony darewnoo.pl - nazwa ta wywodzi się od mojego nicku, który z kolei jest połączeniem wyrazów Daewoo i drewno. Mimo, że drewno mało ma wspólnego z Daewoo, nick ten symbolizuje oryginalność, pomysłowość a jednocześnie przywiązanie do marki Daewoo. Nick ten jest bardzo rozpoznawalny i pierwszy raz użyłem go na Polskim Forum Daewoo w 2009 roku. Potem na kolejnych forach aż wreszcie stworzyłem własną stronę. Darewnoo.pl dzieli się jeszcze na trzy inne podstrony: mods.darewnoo.pl (otworzona w czerwcu 2012 roku) która osiąga największą popularność i zawiera różne modele Daewoo do gier głównie z serii GTA, press.darewnoo.pl (otworzona we wrześniu 2012 roku), na której można znaleźć bardzo dużo zdjęć prasowych Daewoo i logotypy oraz games.darewnoo.pl (otworzona we wrześniu 2013 roku) na której możesz pograć w gry flashowe z Daewoo mojego autorstwa. Więcej o tym poczytasz na każdej z wymienionych podstronach w zakładce ''Wstęp''.

darewnoo.pl

Twoje źródło wiedzy o Daewoo

STRONA TESTOWA

*włączenie separatora pozwala wyciemnić wszystkie pozostałe obrazki, poza aktualnie oglądanym (na który jest najechany kursor).

Nic nie znaleziono. Przestaw opcje w filtrach lub odśwież stronę.

Daewoo Matiz I

www.darewnoo.pl

11U

Galaxy White
niemetaliczny

Europa
1999-2007

• Polska była prawdopodobnie jednym krajem, gdzie oferowano ten model w lakierze 11U, po- nieważ Matizy produkowane na Żeraniu w War- szawie, wykorzystywały biały kolor stosowany już w Lanosach. Produkcja Matizów w naszym kraju rozpoczęła się w październiku 1999 roku i trwała do września 2007, więc wszystkie białe Matizy z tego okresu (ich VIN rozpoczyna się od liter SUPM) malowano tylko lakierem 11U. Natomiast egzemplarze z lat 1999-2000, które dostarczane były do Polski z Korei (KLY/KLA), wyprodukowano z innym białym o kodzie - 10L.

• Lakier 11U po raz pierwszy pojawił się wiosną 1997 roku, wraz z debiutem modelu Lanos.

mocne światło

Daewoo Matiz I

www.darewnoo.pl

73L

Super Red
niemetaliczny

Europa, Korea
1998-2007

• Był dostępny w Polsce (lata 1999-2007).

mocne światło

Daewoo Matiz I

www.darewnoo.pl

29U

Sky Blue
metaliczny

Europa, Korea, Australia
1998-2002

• Był dostępny w Polsce.

mocne światło

Daewoo Matiz I

www.darewnoo.pl

75U

Orange Copper
metaliczny

Europa, Korea, Australia
1998-2003

• Był dostępny w Polsce.

mocne światło

Daewoo Matiz I

www.darewnoo.pl

25U

Cobalt Blue
niemetaliczny

Europa, Korea
1998-2001

• Był dostępny w Polsce.

mocne światło

Daewoo Matiz I

www.darewnoo.pl

92U

Poly Silver
metaliczny

Europa, Korea, Australia
1998-2007

• Był dostępny w Polsce.

mocne światło

Daewoo Matiz I

www.darewnoo.pl

46U

Leaf Green
metaliczny

Europa, Korea, Australia
1998-2002

• Był dostępny w Polsce.

mocne światło

Daewoo Matiz I

www.darewnoo.pl

51U

Golden Yellow
mika (perła)

Europa, Korea, Australia
1998-2003

• Był dostępny w Polsce.

mocne światło

Daewoo Matiz I

www.darewnoo.pl

83L

Granada Black
mika (perła)

Europa
2000-2001

• Był dostępny w Polsce.

mocne światło

Daewoo Matiz I

www.darewnoo.pl

51M

Yellow
niemetaliczny

Europa
2001-2002

• Był dostępny w Polsce.

mocne światło

Daewoo Matiz I

www.darewnoo.pl

77M

Purple
metaliczny

Europa
2001

• Był dostępny w Polsce.

mocne światło

Daewoo Matiz I

www.darewnoo.pl

78M

Pink
metaliczny

Europa
2001

• Był dostępny w Polsce.

mocne światło

Daewoo Matiz I

www.darewnoo.pl

23M

Oxygene Blue
metaliczny

Europa
2002-2007

• Był dostępny w Polsce.

mocne światło

Daewoo Matiz I

www.darewnoo.pl

41M

Fructis Green
niemetaliczny

Europa
2000-2001

• Był dostępny w Polsce.

mocne światło

Daewoo Matiz I

www.darewnoo.pl

42U

Deep Bluish Green
mika (perła)

Europa
2002-2007

• Był dostępny w Polsce.

mocne światło

Daewoo Matiz I

www.darewnoo.pl

535

XXX
XXX

Korea
1998-1999

• Był dostępny w Polsce.

mocne światło

Daewoo Matiz I

www.darewnoo.pl

63U

Satin Beige
metaliczny

Europa, Australia
2001-2003

• Był dostępny w Polsce.

mocne światło

Daewoo Matiz I

www.darewnoo.pl

62U

Khaki Beige
metaliczny

Europa
2001-2007

• Był dostępny w Polsce.

mocne światło

Daewoo Matiz I

www.darewnoo.pl

60F

Light Gold
metaliczny

Europa
2004-2007

• Był dostępny w Polsce.

mocne światło

Daewoo Matiz I

www.darewnoo.pl

41F

Invigorate Green
metaliczny

Europa
2002-2004

• Był dostępny w Polsce.

mocne światło

Daewoo Matiz I

www.darewnoo.pl

77F

Cyber Orange
mika (perła)

Europa
2002-2004

• Był dostępny w Polsce.

mocne światło

Daewoo Matiz I

www.darewnoo.pl

39U

Tropic Green
metaliczny

Europa
2001-2003

• Był dostępny w Polsce.

mocne światło

Daewoo Matiz I

www.darewnoo.pl

57U

Orange
metaliczny

Europa, Australia
2001-2003

• Był dostępny w Polsce.

mocne światło

Daewoo Matiz I

www.darewnoo.pl

40U

Sherwood Green
metaliczny

Europa
2000

• Był dostępny w Polsce.

mocne światło

Daewoo Matiz I

www.darewnoo.pl

21U

Azurite Blue
mika (perła)

Europa
2000

• Był dostępny w Polsce.

mocne światło

Daewoo Matiz I

www.darewnoo.pl

10L

Casablanca White
niemetaliczny

Europa, Korea, Australia
1998-2003

• Był dostępny w Polsce.

mocne światło

Daewoo Matiz I

www.darewnoo.pl

38U

Cyber Green
metaliczny

Australia
2001-2003

• Był dostępny w Polsce.

mocne światło

Daewoo Tico

www.darewnoo.pl

10L

Casablanca White
niemetaliczny

Europa, Korea
1996-2001

• Był dostępny w Polsce.

• Zastąpił lakier SW0.

• Był to jeden z najpopularniejszych lakierów w Korei.

mocne światło

Daewoo Tico

www.darewnoo.pl

42U

Deep Bluish Green
mika (perła)

Europa, Korea
1997-2001

• Był dostępny w Polsce - to niemal najpopular- niejszy lakier na tym modelu (bardziej popu- larny był tylko bordowy 72U).

• Zastąpił lakier 41L.

• Ezgemplarze na rynek polski z ostatniego rocznika (2001) występowały już tylko w tym kolorze.

• Lakier 42U po raz pierwszy pojawił się wiosną 1997 roku, wraz z debiutem modelu Lanos.

mocne światło

Daewoo Tico

www.darewnoo.pl

43U

Light Evergreen
metaliczny

Europa, Korea
1997-2000

• Był dostępny w Polsce, największą popular- nością cieszył się w 1999 i 2000 roku.

• Został dodany do gamy barw Tico pod koniec 1997 roku (jako model rocznika 1998).

• Lakier 43U po raz pierwszy pojawił się wiosną 1997 roku, wraz z debiutem modelu Lanos.

mocne światło

Daewoo Tico

www.darewnoo.pl

75U

Orange Copper
metaliczny

Europa, Korea
1998-2000

• Był dostępny w Polsce, pojawił się wraz ze wprowadzeniem tak zwanego "Nowego Tico". Zyskał sporą popularność w latach 1999-2000.

• Z reguły występuje w egzemplarzach ze zde- rzakami w kolorze nadwozia.

• W sierpniu 2000 roku, został zastąpiony lakie- rem 57U.

• Lakier 75U po raz pierwszy pojawił się wiosną 1998 roku, wraz z debiutem modelu Matiz I.

mocne światło

Daewoo Tico

www.darewnoo.pl

25U

Cobalt Blue
niemetaliczny

Europa, Korea
1998-2001

• Był dostępny w Polsce, pojawił się wraz ze wprowadzeniem tak zwanego "Nowego Tico". U nas oferowany do końca 2000 roku.

• Zastąpił lakier UM0.

• Lakier 25U po raz pierwszy pojawił się wiosną 1998 roku, wraz z debiutem modelu Matiz I.

mocne światło

Daewoo Tico

www.darewnoo.pl

91L

Silver Stone
metaliczny

Europa, Korea
1995-1999

• Był dostępny w Polsce (w latach 1996-1998), zyskując bardzo dużą popularność. Wycofano go po premierze tak zwanego "Nowego Tico".

• Z reguły występuje w egzemplarzach z czar- nymi zderzakami.

• Ostatnie egzemplarze Tico w tym kolorze po- chodzą z połowy 1999 roku.

• Przez nieuwagę, dodano go do gamy kolorów Tico w polskim prospekcie z 2000 roku, co było błędem, gdyż lakier wycofano w 1999.

• Zastąpił lakier FS1.

mocne światło

Daewoo Tico

www.darewnoo.pl

46U

Leaf Green
metaliczny

Europa, Korea
1998-2000

• Był dostępny w Polsce, pojawił się wraz ze wprowadzeniem tak zwanego "Nowego Tico". Zyskał sporą popularność w latach 1999-2000.

• Z reguły występuje w egzemplarzach ze zde- rzakami w kolorze nadwozia.

• W sierpniu 2000 roku, został zastąpiony lakie- rem 39U.

• Lakier 46U po raz pierwszy pojawił się wiosną 1998 roku, wraz z debiutem modelu Matiz I.

mocne światło

Daewoo Tico

www.darewnoo.pl

72U

Orange Red
mika (perła)

Europa, Korea
1996-2001

• Był dostępny w Polsce - to zdecydowanie naj- popularniejszy lakier na tym modelu, jego prze- waga na tle występowania pozostałych lakie- rów Tico była po prostu miażdząca. Przyczynił się do tego także fakt, że to jeden z nielicznych lakierów, który był u nas oferowany przez cały czas, podczas gdy wiele innych kolorów Tico podmieniano lub wycofywano przy kolejnych rocznikach.

• Z reguły występuje w egzemplarzach z czar- nymi zderzakami.

• Sporą popularnością cieszył się też w Korei (zwłaszcza w odmianach SX i SG - z inaczej wyprofilowanymi srebrnymi zderzakami).

• Zastąpił lakier GR1.

mocne światło

Daewoo Tico

www.darewnoo.pl

SP1

Special Purple
metaliczny

Europa, Korea
1995-1998

• Był dostępny w Polsce (w latach 1996-1998), zyskując bardzo dużą popularność i dla wielu osób jest najbardziej rozpoznawalnym lakierem dla tego modelu. Wycofano go po premierze tak zwanego "Nowego Tico".

• U nas zawsze występuje w egzemplarzach z czarnymi zderzakami, ale były takie kraje (np. Czechy) gdzie trafiały się auta z lakierowanymi zderzakami.

• Nie zastąpił żadnego podobnego lakieru, ani nie doczekał się następcy. Był to ostatni lakier z dedykowanej "palety Tico", który wprowadzili Koreańczycy.

mocne światło

Daewoo Tico

www.darewnoo.pl

SW0

Superior White
niemetaliczny

Europa, Korea
1993-1995

• Był dostępny w Polsce - egzemplarze w tym kolorze importowano do nas przez niezależną firmę Ticar (przed powstaniem Daewoo-FSO).

• Został zastąpiony przez lakier 10L.

mocne światło

Daewoo Tico

www.darewnoo.pl

IR0

Indian Red
niemetaliczny

Europa, Korea
1993-1995

• Był dostępny w Polsce - egzemplarze w tym kolorze importowano do nas przez niezależną firmę Ticar (przed powstaniem Daewoo-FSO).

• Nie zastąpił żadnego podobnego lakieru, ani nie doczekał się następcy.

mocne światło

Daewoo Tico

www.darewnoo.pl

FS1

Fantasy Silver
metaliczny

Europa, Korea
1993-1995

• Był dostępny w Polsce - egzemplarze w tym kolorze importowano do nas przez niezależną firmę Ticar (przed powstaniem Daewoo-FSO).

• Został zastąpiony przez lakier 91L.

mocne światło

Daewoo Tico

www.darewnoo.pl

IB1

Icy Blue
metaliczny

Europa, Korea
1993-1995

• Był dostępny w Polsce - egzemplarze w tym kolorze importowano do nas przez niezależną firmę Ticar (przed powstaniem Daewoo-FSO).

• Nie zastąpił żadnego podobnego lakieru, ani nie doczekał się następcy.

mocne światło

Daewoo Tico

www.darewnoo.pl

AG1

Ash Gray
metaliczny

Europa, Korea
1993-1995

• Był dostępny w Polsce - egzemplarze w tym kolorze importowano do nas przez niezależną firmę Ticar (przed powstaniem Daewoo-FSO).

• Nie zastąpił żadnego podobnego lakieru, ani nie doczekał się następcy.

mocne światło

Daewoo Tico

www.darewnoo.pl

EB1

Eleysee Bronze
metaliczny

Europa, Korea
1993-1995

• Był dostępny w Polsce - egzemplarze w tym kolorze importowano do nas przez niezależną firmę Ticar (przed powstaniem Daewoo-FSO).

• Nie zastąpił żadnego podobnego lakieru, ani nie doczekał się następcy.

mocne światło

Daewoo Tico

www.darewnoo.pl

CP1

City Purple
metaliczny

Europa, Korea
1993-1995

• Był dostępny w Polsce - egzemplarze w tym kolorze importowano do nas przez niezależną firmę Ticar (przed powstaniem Daewoo-FSO).

• Najprawdopodobniej występował tylko w topo- wej wersji DX.

• Nie zastąpił żadnego podobnego lakieru, ani nie doczekał się następcy.

mocne światło

Daewoo Tico

www.darewnoo.pl

GR1

Grape Red
metaliczny

Europa, Korea
1993-1995

• Był dostępny w Polsce - egzemplarze w tym kolorze importowano do nas przez niezależną firmę Ticar (przed powstaniem Daewoo-FSO).

• Został zastąpiony przez lakier 72U.

mocne światło

Daewoo Tico

www.darewnoo.pl

UM0

Ultramarine
niemetaliczny

Europa, Korea
1993-1998

• Był dostępny w Polsce - egzemplarze w tym kolorze importowano do nas (od 1994 roku) przez niezależną firmę Ticar (przed powsta- niem Daewoo-FSO).

• Został zastąpiony przez lakier 25U.

mocne światło

Daewoo Tico

www.darewnoo.pl

SB1

Sand Beige
metaliczny

Europa, Korea
1993-1995

• Nie był oferowany w Polsce.

• Nie zastąpił żadnego podobnego lakieru, ani nie doczekał się następcy.

mocne światło

Daewoo Tico

www.darewnoo.pl

DB1

Dark Blue
metaliczny

Europa, Korea
1993-1995

• Nie był oferowany w Polsce.

• Został zastąpiony przez lakier 22L.

mocne światło

Daewoo Tico

www.darewnoo.pl

PB1

Peacock Blue
metaliczny

Korea
1991-1995

• Nie był dostępny w Polsce. Oferowano go prawdopodobnie tylko w Korei.

• Nie zastąpił żadnego podobnego lakieru, ani nie doczekał się następcy.

mocne światło

Daewoo Tico

www.darewnoo.pl

CB0

Capri Blue
niemetaliczny

Europa, Korea
1993-1995

• Nie był oferowany w Polsce.

• Nie zastąpił żadnego podobnego lakieru, ani nie doczekał się następcy.

mocne światło

Daewoo Tico

www.darewnoo.pl

41L

Neo Green
metaliczny

Europa, Korea
1995-1997

• Był dostępny w Polsce.

• Został zastąpiony przez lakier 42U.

mocne światło

Daewoo Tico

www.darewnoo.pl

52U

Highway Yellow
niemetaliczny

Europa
1995-2001

• Nie był oferowany w Polsce.

• Najbardziej popularny był w Chorwacji.

• Nie zastąpił żadnego podobnego lakieru, ani nie doczekał się następcy.

mocne światło

Daewoo Tico

www.darewnoo.pl

OB1

Octosky Blue
metaliczny

Europa, Korea
1993-1995

• Nie był oferowany w Polsce.

• Nie zastąpił żadnego podobnego lakieru, ani nie doczekał się następcy.

mocne światło

Daewoo Tico

www.darewnoo.pl

NB0

Neron Black
niemetaliczny

Europa
1993-1995

• Nie był oferowany w Polsce.

• Nie zastąpił żadnego podobnego lakieru, ani nie doczekał się następcy.

mocne światło

Daewoo Tico

www.darewnoo.pl

57U

Orange
metaliczny

Europa
2000-2001

• Był dostępny w Polsce, ale pojawił się dopiero w sierpniu 2000 roku.

• Zastąpił lakier 75U (miedziany). Mimo że to dwa zupełnie różnie lakiery, można je pomylić, z uwagi na podobną pisownię ich kodów.

• Lakier 57U po raz pierwszy pokazano jesie- nią 2000, wraz z debiutem modelu Matiz II.

mocne światło

Daewoo Tico

www.darewnoo.pl

39U

Tropic Green
metaliczny

Europa
2000-2001

• Był dostępny w Polsce, ale pojawił się dopiero w sierpniu 2000 roku.

• Lakier 39U po raz pierwszy pokazano jesie- nią 2000, wraz z debiutem modelu Matiz II.

mocne światło

Daewoo Tico

www.darewnoo.pl

38U

Cyber Green
metaliczny

Europa
2000-2001

• Nie był oferowany w Polsce.

• Lakier 38U po raz pierwszy pokazano jesie- nią 2000, wraz z debiutem modelu Matiz II.

mocne światło

HEADER 

 
Valkir
#1 Valkir 2013-10-27 12:42
Fajna terenówka kojarzona bardziej z SY. Obecnie produkowana jako TagAZ.
 

Jesteś gościem, nie masz uprawnień do komentowania. Kontakt: http://www.darewnoo.pl/mods/kontakt-do-autorow

You are a guest, you do not have permission to comment on. Contact: http://www.darewnoo.pl/mods/contact-to-authors