Daewoo Matiz II

Druga generacja popularnego Matiza nigdy nie doczekała się produkcji i sprzedaży w Polsce. Daewoo Matiz II zadebiutował na początku 2000 roku podczas targów w Genewie. W Korei sprzedaż rozpoczęła się już w sierpniu 2000 roku, natomiast kilka miesięcy później w całej Europie (z wyjątkiem Polski). Wiosną 2002 roku do palety silnikowej Matiza II dodano jednostkę benzynową 1.0 litra. W 2003 roku zmieniono logotyp na GM Daewoo. Blisko dwa lata później,zadebiutował następca Matiza II - Spark. Dodatkowo Matiz II w latach 2004-2005 był sprzedawany również jako Chevrolet i Pontiac.

     Daewoo Nubira I

Prace nad J-100 (Nubirą) w 1993 roku rozpoczęto równolegle z modelami T-100 i V-100. Daewoo Nubira miała zastąpić mocno przestarzałe Espero. Produkcja ruszyła już w lutym 1997 roku i początkowo produkowano tylko Nubiry sedan. Odmiana kombi o nazwie Spagon pojawiła się w koreańskiej ofercie 4 miesiące później, natomiast odmiana 5d hatchback (nazwana D5) dopiero we wrześniu 1998 roku. W Europie Nubira debiutowała na targach we Frankfurcie w 1997 roku. Końcem 1998 roku do oferty dołączyła odmiana Van. Na początku 1999 w Nubirze I wprowadzono minimalne zmiany a mimo to już w marcu 1999  roku pokazano w Korei kolejną, nową generację Nubiry.

_______

Czytaj więcej w artykule


     Daewoo Musso

Początki Musso miały miejsce w sierpniu 1993 roku, kiedy to model ten miał swoją światową premierę. Na początku 1998 roku koncern Daewoo wykupił 51,9% udziałów SsangYong Motor Co. W marcu Daewoo przystosowało linie produkcyjne w Lublinie do produkcji Musso i Korando (w miejsce Nexii). W połowie 1998 roku Musso przeszło face lifting, ciut później model pojawił się jako Daewoo Musso, którego sprzedaż w Europie ruszyła w 1999 roku i trwała do początku 2002 roku. Potem ponownie jako SsangYong do 2005. Wcześniej, bo w 2002 roku debiut miała wersja pick-up o nazwie Musso Sports - produkowana do 2006. W latach 2008-2011 zwykłe Musso występowało jako Таgaz Road Partner, ale tylko w Rosji.

     Daewoo Nubira II

Prace nad Nubirą II rozpoczęto w 1997 roku, a więc w tym roku w którym debiutowała pierwsza generacja. Efektem tego był koreański debiut Daewoo Nubiry II już w marcu 1999 roku. W Europie auto można było kupić od połowy roku, a w Polsce Drzwi Otwarte odbyły się w połowie września. W grudniu ruszyła produkcja Nubiry II na Żeraniu. Z wielu różnych krajów (w tym z Polski, UK czy USA) wycofano nadwozie hatchback. W Korei natomiast występowała tylko odmiana sedan. W 2001 roku kombi otrzymało inne tylne światła i była to w zasadzie jedyna zmiana przez cały okres produkcyjny. Ostatnie Nubiry II pochodzą z marca 2003 roku. Następcą była Nubira III / Lacetti.

_______

Czytaj więcej w artykule


     Daewoo Lanos

Lanos zaczął być produkowany w Korei w listopadzie 1996 roku, początkowo tylko jako sedan. Hatchbacki (Romeo i Juliet) zadebiutowały w maju 1997. W tym samym miesiącu auto miało swoją europejską premierę we Frankfurcie. Wiosną 2000 roku Lanos przeszedł drobny face lifting oraz pojawiła się również znana limitowana wersja - Sport (oferowana do 2001). W kwietniu 2000 roku w Korei debiutował Lanos II w wersji- prawie to samo co Lanos FL. Daewoo Lanos w Europie i USA był dostępny do marca 2003 roku. W Polsce jednak Lanos był produkowany dalej, aż do 2004 roku, a potem jako FSO Lanos do października 2008 roku. Obecnie Lanosy produkuje już tylko ZAZ.

_______

Czytaj więcej w artykule


     Daewoo Nexia

Nexia, początkowo pod nazwą Cielo i tylko w wersji sedan miała swoją koreańską premierę w 1994 roku, więc tym samym oferowano ją równolegle z LeMansem. Rok później (w 1995) do oferty dodano hatchbacki. W Polsce auto zaczęto sprzedawać dopiero w połowie 1996 roku i produkowano do marca 1998 roku. W Korei produkcja Nexii/ Cielo została zakończona w 1997 roku. Również bliżniaczy LeMans przestał być produkowany w 1997 roku. Po 1998 roku Nexię produkował tylko UZ-Daewoo. W 2008 roku w Uzbekistanie zadebiutowała nowa Nexia II, bazująca na poprzedniczce. Sprzedawana (wraz z Matizem II) była aż do 2011 roku. Później przemianowno ją na Chevroleta.

_______

Czytaj więcej w artykule


     Daewoo Leganza

Produkcję Leganzy w Korei rozpoczęto końcem marca 1997 roku. Europejską premierę miała podczas targów we Frankfurcie razem z Lanosem, Nubirą I i d'Artsem Concept. Aż do 2000 roku był to flagowy model marki, który zastąpił model Prince. Wiosną 2000 roku Leganza przeszła drobny i niewidoczny na pierwszy rzut oka face lifting. Były to zmiany kosmetyczne. Produkcję Leganzy zakończono w grudniu 2002 roku, a jej następcą był Magnus w Korei (od grudnia 1999) i Evanda w Europie (od 2002). W latach 1998-2000 w Rosji Leganza była sprzedawana też jako Doninvest Kondor.

_______

Czytaj więcej w artykule


     Daewoo Matiz I

Oficjalna prezentacja następcy Tico odbyła się w 1997 roku, ale to jeszcze nie był Matiz. To były trzy prototypy d'Arts. Na bazie d'Arts City powstał finalny Matiz, który debiutował w marcu 1998 roku w Korei. W Europie auto sprzedawano od czerwca 1998 roku, ale niestety nie w Polsce. U nas Daewoo Matiz I zaczął być produkowany we wrześniu 1999 roku, jednakże, pierwsze Matizy  pojawiły się w salonach późną zimą 1998 roku. Matiz I, wbrew pozorom był bardzo krótko produkowany (zaledwie 2 lata), bo już w kwietniu 2000 roku Daewoo zaprezentowało Matiza II. Ten jednak nie był u nas dostępny, dlatego też Matiz I w Polsce był oferowany aż do 2004 roku i kolejne 4 lata jako FSO.

_______

Czytaj więcej w nowym artykule


     Daewoo Espero

Espero w Korei zadebiutowało w sierpniu 1990 roku. Trzy lata później przeszło drobny face lifting polegający na zmienionym tylnym pasie świateł, innym wyposażeniu i innych kolorach. Pod koniec 1994 roku Daewoo wprowadziło Espero razem z Nexią do Europy, aby w styczniu 1995 roku na dobre rozpocząć promocję tych modeli. W Polsce sprzedaż Espero ruszyła dopiero w 1996 roku. W połowie 1997 roku całą produkcję i sprzedaż Espero zakończono zarówno w Korei jak i w Europie, gdyż następca, wyparł to przestarzałe auto. Mimo to, w Polsce Espero było produkowane dalej i najdłużej, bo aż do grudnia 1999 roku - to nawet ciut dłużej niż sprzedawano jego następcę.

_______

Czytaj więcej w artykule


     Daewoo Chairman (H)

Chairman pierwszy raz - jeszcze pod szyldem SsangYonga - został zaprezentowany dokładnie 14-ego października 1997 roku. Ale jako że już na samym początku 1998 roku Daewoo wykupiło aż 51,9% udziałów SsangYong Motor Co., ci zbyt długo nie nacieszyli się swoim nowym produktem, który, nawiasem mówiąc bazuje na modelu W124. Daewoo, po przejęciu udziałów, z produkcją Chairmana ruszyło końcem 1999 roku. Mało kto wie, że w Korei auto cały czas występowało w czterech (a nie dwóch, jak w Polsce) wersjach. Już w 2001 roku, Chairman powrócił do SsangYonga, tym samym auto przestało być dostępne w Europie. W 2003 roku Chairman przeszedł face lifting. Model ten, w kolejnej już generacji od 2008 roku, produkowany jest do dziś.

     Daewoo Tico

Debiut Daewoo Tico datuje się na maj 1991 roku. Przez cały okres produkcji, jego wersje zmieniały się kilkakrotnie. W 1996 roku Tico zaczęło być oficjalnie sprzedawane oraz produkowane w Polsce. Dużo wcześniej (od 1993 roku) Tico były sprowadzane z Korei przez prywatnego importera. W 1998 roku, Daewoo-FSO pokazało ''Nowe'' Tico, które wcale nie było nowe. Taka wersja była oferowana równolegle z wersją standardową i również do końca produkcji, która nastąpiła w kwietniu 2001 roku i to nie tylko w Polsce ale również w Korei. Mimo przestarzałej konstrukcji, Tico było oferowane niemal tak długo jak bliźniaczy Matiz I.

_______

Czytaj więcej w nowym artykule


     Daewoo Korando

Mimo, iż nazwa Korando pamięta jeszcze lata '80, generacja którą widać na zdjęciu, pierwszy raz została pokazana w maju 1995 roku. Był to jeszcze prototyp o nazwie KJ w kolorze morskim. Oficjalnie SsangYonga Korando w Korei zaprezentowano w lipcu 1996 roku, a już dwa miesiące później ruszyła ich masowa produkcja. Na początku 1998 roku, Daewoo przejęło część udziałów SsangYonga, w tym prawo do produkcji a także sprzedawania ich modeli pod swoim szyldem. W ten oto sposób w 1999 roku pojawił się Daewoo Korando. Produkowany do 2002 roku (w UK do 2001) model nigdy nie odniósł sukcesu, Po 2002 roku, Korando znów było oferowane jako SsangYong, aż do 2006 roku. W 2010 roku pojawił się następca.

     Prototypy Daewoo

W latach 1993-2000 Daewoo pokazało oficjalnie przynajmniej 37 prototypów. Najwięcej w 1997 roku, bo aż 12. Wśród nich było wiele udanych i ładnych prototypów, takich jak Bucrane, Shiraz, Mirae, Musiro, No.1 czy Mya (na zdjęciu). Poza nimi było też kilka dość kontrowersyjnie wyglądających (DMS-1, Joyster czy No.2) ale niektórym mogą się one podobać. Koncern Daewoo eksperymentował też z całkiem rasowymi oraz elektrycznymi wersjami seryjnych modeli, przez co powstały prototypy takie jak: Lanos, Nubira i Leganza GTI, DEV2, DEV5, DEV 5-5, NGV-3, DFC-1 i wiele więcej. Najwięcej razy prezentowano Joystera.

_______

Czytaj więcej o prototypach: Bucrane, DMS-1, Joyster i Mantica w artykułach


     Daewoo Tacuma / Rezzo

Prototypy Tacumy pokazano w sierpniu 1999 roku w Europie. Debiut gotowego modelu nastapił 7 stycznia 2000 roku w Korei. W Europie auto było dostępne od jesieni 2000 roku, w Polsce od stycznia 2001. Daewoo Tacuma w trzech krajach występowała pod nazwą Rezzo (od Resolutely) - w Korei, Niemczech oraz we Francji. Wszędzie indziej była to Tacuma. W kwietniu 2003 roku minivan przeszedł drobny face lifting. Od 2005 roku (już jako Chevrolet) nazywany tylko Rezzo (albo Vivant). Produkcję zakończono w 2009 roku. Rezzo można było kupić w konfiguracji siedmio-osobowej.

_______

Czytaj więcej w artykule


     Daewoo-FSO Polonez +

Daewoo stało się właścicielem FSO w 1996 roku, tym samym weszło w posiadanie Polonezów które rok później (w kwietniu) na mocy zobowiązań koncernu wobec FSO zostały nieco zmodernizowane i dodatkowo nazwane ''Plus''. Dotyczyło to Caro, Atu, Cargo i Trucka. W 1998 roku zmieniono klamki zewnętrzne, wycofano silnik 1,4 i zaprezentowano P-120 czyli prototyp Poloneza Kombi. Ten zaś debiutował w kwietniu 1999 roku. W 2000 roku zmieniono tylną blednę w Atu Plusie, wycofano silnik GLi i odświeżono gamę kolorów, dodając wiele kolorów z Daewoo Matiza. Potem zaniechano kolejnych zmian. Produkcję osobowych wersji Plusa zaprzestano w kwietniu 2002 roku. Natomiast Truck Plus był produkowany do marca 2003 

     Trochę o stronie darewnoo.pl

Wszystko zaczęło się końcem 2010 roku, kiedy to domena www.darewnoo.pl została przeze mnie zarejestrowana. Oficjalne otwarcie strony nastąpiło w dniu 5 styczeń 2011 roku. Początkowo strona była bardzo uboga. Mimo to, poświęcałem (i dalej poświęcam) jej bardzo dużo czasu, aby ją doskonalić, urozmaicać i wzbogacać o nowe informacje. Strona poświęcona jest modelom Daewoo z lat 1991-2001, a więc: Tico, Matiz, Nexia, Lanos, Espero, Nubira, Leganza, Tacuma oraz prototypom z lat 1995-2000. Jest też kilka wzmianek o takich modelach jak Musso, Korando, Chairman czy Polonez Plus. Strona mniej więcej raz na rok przechodzi spore zmiany graficzne i związane z treścią na niej. I tak na przykład: w 2011 dodałem 9 pełnych artykułów i forum. W 2012 roku na darewnoo.pl zmian było nie dużo i były czysto kosmetyczne. Został też wydany pierwszy kalendarz w ilości sześciu sztuk. W 2013 natomiast na stronie zrobiłem pierwszy header wykonany we Flashu a także zabrałem się za ponowne pisanie artykułów dla modeli Tico i Matiz. Artykuły te są nawet do 3x dłuższe niż poprzednio. Ponadto na nowo przygotowałem bardzo porządnie zrobiony spis lakierów Daewoo w aż 15-stu modelach. Spis ten to najpopularniejsza obecnie rzecz na stronie. Rok 2014 to czas największych do tej pory zmian. Poza takimi drobiazgami jak Site Map czy poprawie artykułów z 2011 roku, na stronie pojawiła się bardzo rozbudowana Chronologia z podziałami dziesięciu modeli na wszystkie wersje, dodałem do publicznego wglądu moje archiwum zdjęć i zdjęć prasowych Daewoo, a tych jest w sumie nieco ponad 5000 oraz gruntownie zmodernizowałem menu w działach z artykułami oraz dział ''Galeria zdjęć prototypów z targów''. Na koniec, największa zmiana graficzna od czasów istnienia strony. Nowy design wygląda nowocześniej, czytelniej ale wciąż pozostał praktyczny, więc nie ma problemu z odnalezieniem odpowiednich informacji. Na deser kalendarz na rok 2015, który został wydrukowany w największej do tej pory ilości.  Strona od zawsze utrzymywana jest w tonacji fioletowo-czarnej z dodatkiem szarego. Zdaje sobie sprawę, że wygląda ona dość ponuro, ale jest rozpoznawalna i - co ważne dla nocnych marków - nie męczy tak oczów w nocy jak witryny z białym tłem. Widoczne w tle zdjęcie z fioletowym Lanosem to zdjęcie rozpoznawcze strony darewnoo.pl - nazwa ta wywodzi się od mojego nicku, który z kolei jest połączeniem wyrazów Daewoo i drewno. Mimo, że drewno mało ma wspólnego z Daewoo, nick ten symbolizuje oryginalność, pomysłowość a jednocześnie przywiązanie do marki Daewoo. Nick ten jest bardzo rozpoznawalny i pierwszy raz użyłem go na Polskim Forum Daewoo w 2009 roku. Potem na kolejnych forach aż wreszcie stworzyłem własną stronę. Darewnoo.pl dzieli się jeszcze na trzy inne podstrony: mods.darewnoo.pl (otworzona w czerwcu 2012 roku) która osiąga największą popularność i zawiera różne modele Daewoo do gier głównie z serii GTA, press.darewnoo.pl (otworzona we wrześniu 2012 roku), na której można znaleźć bardzo dużo zdjęć prasowych Daewoo i logotypy oraz games.darewnoo.pl (otworzona we wrześniu 2013 roku) na której możesz pograć w gry flashowe z Daewoo mojego autorstwa. Więcej o tym poczytasz na każdej z wymienionych podstronach w zakładce ''Wstęp''.

darewnoo.pl

Twoje źródło wiedzy o Daewoo

(4 głosów, średnia ocena 4.25 na 5)

Objaśnienie tabelki:

Tutaj znajduje się kod lakieru. Każda próbka koloru w tej ramce jest pokazana orientacyjnie i nie należy się nią wzorować!
efekt lakieru: niemetaliczny, metaliczny, mika, paliocrom lub specjalny
oryginalna angielska nazwa: -
lakier zadebiutował na modelu: informacja o tym na którym modelu dany lakier pojawił się po raz pierwszy
okres występowania: dotyczy to wszystkich krajów
występował na modelach:

osobowe modele i roczniki uwzględnione w spisie:

(bordowy kolor modelu oznacza model nie występujący w zbiorze lakierów Daewoo, jest o nim tylko wzmianka przy danym lakierze)

- Daewoo Tico (1993-2002)

- Daewoo Matiz I (1998-2004)

- Daewoo Matiz II (2000-2004)

- Daewoo Nexia (1995-1999)

- Daewoo Lanos / Juliet / Romeo (1996-2000)

- Daewoo Lanos FL (2000-2003)

- Daewoo Kalos (2002-2004)

- Daewoo Espero / Aranos (1993-1999)

- Daewoo Nubira I / Spagon (1997-1999)

- Daewoo Nubira II (1999-2003)

- Daewoo New Prince (1996-1999)

- Daewoo New Brougham (1996-1999)

- Daewoo Leganza (1997-2000; 2000-2002)

- Daewoo Magnus (2001-2003)

- Daewoo Tacuma / Rezzo (2000-2004)

- Daewoo Arcadia (1995-1999)

- Daewoo-FSO Polonez Caro, Atu Plus (1997-2002)

- Daewoo-FSO Polonez Kombi (1999-2002)


W spisie poniższych lakierów nie zostały uwzględnione modele GM Daewoo (2004-2011), Chevrolet, UZ Daewoo, Doninvest, FSO a także następujące modele:

- Daewoo Fino

- Daewoo LeMans/Racer/1.5/Heaven

- Daewoo Cielo

- Daewoo Lanos (FL) Sport

- Daewoo Prince

- Daewoo Brougham

- Daewoo Evanda

oraz wszystkie modele wyprodukowane przed 1992 rokiem

dostępność w Polsce / Korei / USA / UK: informacja o występowaniu danego lakieru w czterech konkretnych krajach
poprzednik: stary lakier, który został zastąpiony opisywanym
następca: następca opisywanego lakieru
informacje dodatkowe: -

Pozostałe informacje:

- jeśli dany model lub kod lakieru jest zaznaczony na bordowo, oznacza to że model/kod zalicza się do danego lakieru, ale nie został nigdzie i nigdy uwzględniony na stronie (na przykład: Kalos, Magnus, New Brougham oraz kody: 23L, 76U, 95U, GQV itp.)

- w poniższym spisie zebrane są tylko lakiery występujące bezpośrednio w palecie Daewoo (czyli L, U). Nie ma tu dedykowanych lakierów dla: Daewoo Tico (np. SW0, SP1, CP1), Matiza (np. 41F, 22M, 77M), Polonezów (np. 74L, 69E, L-146), Musso, Korando, Chairmanów, Polonezów Truck oraz Daewoo Lublinów.

- jeśli w tabelce pojawi się znak zapytania (?), wówczas brak danych dla danej informacji, jeśli myślnik (-), oznacza to prawdopodobny brak danego lakieru.

- dane dotyczące kodu lakieru, jego efektu, występowaniu i dostępności w danym kraju pochodzą z oficjalnych źródeł, takich jak prospekty czy oficjalne strony internetowe Daewoo. Okres występowania każdego lakieru oraz ''poprzednika'' i ''następcę'' ustaliłem po bardzo wnikliwych i dokładnych poszukiwaniach w wielu źródłach. Wszystkie poniższe informacje są prawdziwe i rzetelne, jednakże zastrzegam sobie prawo do pomyłki która może wyniknąć z błędnych informacji w prospekcie lub z błędnego przepisania do tabelki wszelkich informacji.

_________________________________________________________________________

10L
efekt lakieru: niemetaliczny
oryginalna angielska nazwa: Casablanca White
lakier zadebiutował na modelu: Espero ('90)
okres występowania: 1990-2002
występował na modelach: Tico, Matiz II, Nexia, Espero, New Prince, New Brougham, Arcadia
dostępność w Polsce / Korei / USA / UK: tak / tak / nie / tak
poprzednik: 11L
następca: 11U
informacje dodatkowe: -
22L
efekt lakieru: mika
oryginalna angielska nazwa: Marine Blue
lakier zadebiutował na modelu: Espero ('93)
okres występowania: 1993-1999
występował na modelach: Tico, Nexia, Espero
dostępność w Polsce / Korei / USA / UK: tak / tak / nie / tak
poprzednik: 23L
następca: 21U
informacje dodatkowe: -
41L
efekt lakieru: metaliczny
oryginalna angielska nazwa: Neo Green
lakier zadebiutował na modelu: Nexia, Espero
okres występowania: 1994-1997
występował na modelach: Tico, Nexia, Espero
dostępność w Polsce / Korei / USA / UK: tak / tak / nie / tak
poprzednik: 27L
następca: 42U
informacje dodatkowe: -
48L
efekt lakieru: metaliczny
oryginalna angielska nazwa: Canterbury Green
lakier zadebiutował na modelu: ?
okres występowania: 1994-1997
występował na modelach: Nexia, Espero, Arcadia
dostępność w Polsce / Korei / USA / UK: tak / tak / nie / tak
poprzednik: -
następca: 81U
informacje dodatkowe: -
73L
efekt lakieru: niemetaliczny
oryginalna angielska nazwa: Super Red
lakier zadebiutował na modelu: ?
okres występowania: 1994-2011 - do zamknięcia GM Daewoo w Korei
występował na modelach: Matiz I, Matiz II, Nexia, Lanos, Lanos FL, Kalos, Espero, Nubira I, Nubira II, Polonez
dostępność w Polsce / Korei / USA / UK: tak / tak / tak / tak
poprzednik: 76L
następca: GQV, GCN
informacje dodatkowe: od 2010 roku lakier 73L występował pod nazwą GGE
77L
efekt lakieru: mika
oryginalna angielska nazwa: Ruby Red
lakier zadebiutował na modelu: Espero
okres występowania: 1993-1998
występował na modelach: Nexia, Espero
dostępność w Polsce / Korei / USA / UK: tak / tak / nie / tak
poprzednik: 71L, 78L
następca: 74U
informacje dodatkowe: -
83L
efekt lakieru: mika
oryginalna angielska nazwa: Granada Black
lakier zadebiutował na modelu: Arcadia
okres występowania: 1994-2008
występował na modelach: Matiz Style, Lanos, Lanos FL, Nubira II, Leganza, New Prince, New Brougham, Arcadia
dostępność w Polsce / Korei / USA / UK: tak / tak / tak / ?
poprzednik: 80L
następca: 87U
informacje dodatkowe: od 2003 roku lakier dostępny był w palecie kolorów GM Daewoo, ewentualnie również Chevroleta
91L
efekt lakieru: metaliczny
oryginalna angielska nazwa: Silver Stone
lakier zadebiutował na modelu: Tico
okres występowania: 1994-1999
występował na modelach: Tico, Nexia, Espero, New Prince, New Brougham
dostępność w Polsce / Korei / USA / UK: tak / tak / nie / tak
poprzednik: 86L
następca: 92U
informacje dodatkowe: -
92L
efekt lakieru: metaliczny
oryginalna angielska nazwa: Cashmire Beige
lakier zadebiutował na modelu: Espero
okres występowania: 1994-1999
występował na modelach: Nexia, Espero, New Prince, New Brougham, Arcadia
dostępność w Polsce / Korei / USA / UK: tak / tak / nie / tak
poprzednik: 64L
następca: 93U
informacje dodatkowe: -
11U
efekt lakieru: niemetaliczny
oryginalna angielska nazwa: Galaxy White
lakier zadebiutował na modelu: Lanos
okres występowania: 1997-2008
występował na modelach: Matiz I, Lanos, Lanos FL, Kalos, Nubira I, Nubira II, Leganza, Tacuma, Polonez
dostępność w Polsce / Korei / USA / UK: tak / tak / tak / tak
poprzednik: 10L
następca: GAZ
informacje dodatkowe: -
13U
efekt lakieru: mika
oryginalna angielska nazwa: White Pearl
lakier zadebiutował na modelu: Leganza
okres występowania: 2000-2010
występował na modelach: Leganza, Magnus
dostępność w Polsce / Korei / USA / UK: prawdopodobnie / tak / nie / nie
poprzednik: -
następca: -
informacje dodatkowe: od 2003 roku lakier dostępny był w palecie kolorów GM Daewoo, ewentualnie również Chevroleta
20U
efekt lakieru: mika
oryginalna angielska nazwa: Pacific Blue
lakier zadebiutował na modelu: Nubira II
okres występowania: 1999-2008
występował na modelach: Matiz Style, Lanos FL, Nubira II, Tacuma
dostępność w Polsce / Korei / USA / UK: tak / tak / tak / tak
poprzednik: 21U
następca: -
informacje dodatkowe: -
21U
efekt lakieru: mika
oryginalna angielska nazwa: Azurite Blue
lakier zadebiutował na modelu: Lanos
okres występowania: 1997-2000
występował na modelach: Matiz I Art de Ville, Lanos, Nubira II, Polonez
dostępność w Polsce / Korei / USA / UK: tak / tak / tak / tak
poprzednik: 22L
następca: 20U (29U dla Poloneza)
informacje dodatkowe: -
22U
efekt lakieru: mika
oryginalna angielska nazwa: Aqua Blue
lakier zadebiutował na modelu: Tacuma
okres występowania: 2000-2002
występował na modelach: Tacuma
dostępność w Polsce / Korei / USA / UK: tak / tak / nie / tak
poprzednik: -
następca: -
informacje dodatkowe: lakier dedykowany tylko dla Tacumy
23U
efekt lakieru: paliocrom
oryginalna angielska nazwa: Caribbean Blue
lakier zadebiutował na modelu: Leganza
okres występowania: 1997-2000
występował na modelach: Leganza, New Brougham
dostępność w Polsce / Korei / USA / UK: tak / tak / nie / prawdopodobnie
poprzednik: -
następca: 30U
informacje dodatkowe: lakier dedykowany dla Leganzy
24U
efekt lakieru: mika
oryginalna angielska nazwa: Regatta Blue
lakier zadebiutował na modelu: Nubira I
okres występowania: 1997-2002
występował na modelach: Nubira I, Nubira II, Tacuma
dostępność w Polsce / Korei / USA / UK: tak / tak / tak / tak
poprzednik: -
następca: -
informacje dodatkowe: początkowo lakier dedykowany tylko dla Nubiry I, potem jednak używano go w innych modelach
25U
efekt lakieru: niemetaliczny
oryginalna angielska nazwa: Cobalt Blue
lakier zadebiutował na modelu: Matiz I
okres występowania: 1998-2004
występował na modelach: Tico, Matiz I, Matiz II
dostępność w Polsce / Korei / USA / UK: tak / tak / nie / tak
poprzednik: UM0 (tylko dla Tico)
następca: -
informacje dodatkowe: -
27U
efekt lakieru: paliocrom
oryginalna angielska nazwa: Violet Blue
lakier zadebiutował na modelu: Lanos
okres występowania: 1997-2000
występował na modelach: Lanos
dostępność w Polsce / Korei / USA / UK: tak / tak / nie / tak
poprzednik: -
następca: -
informacje dodatkowe: lakier dedykowany tylko dla Lanosa
28U
efekt lakieru: paliocrom
oryginalna angielska nazwa: Royal Blue
lakier zadebiutował na modelu: Nubira I
okres występowania: 1997-1999
występował na modelach: Nubira I
dostępność w Polsce / Korei / USA / UK: tak / tak / nie / tak
poprzednik: -
następca: -
informacje dodatkowe: lakier dedykowany tylko dla Nubiry I
29U
efekt lakieru: metaliczny
oryginalna angielska nazwa: Sky Blue
lakier zadebiutował na modelu: Matiz I
okres występowania: 1998-2002
występował na modelach: Matiz I, Lanos FL, Polonez
dostępność w Polsce / Korei / USA / UK: tak / tak / nie / nie
poprzednik: -
następca: 32U, 22M (dla Matiza)
informacje dodatkowe: -
30U
efekt lakieru: mika
oryginalna angielska nazwa: Midnight Blue
lakier zadebiutował na modelu: Leganza
okres występowania: 2000-2003
występował na modelach: Leganza, Magnus
dostępność w Polsce / Korei / USA / UK: tak / tak / tak / ?
poprzednik: 23U
następca: -
informacje dodatkowe: lakier dedykowany dla Leganzy
36U
efekt lakieru: mika
oryginalna angielska nazwa: Gilt Green
lakier zadebiutował na modelu: Tacuma
okres występowania: 2000-2002
występował na modelach: Tacuma
dostępność w Polsce / Korei / USA / UK: tak / tak / nie / tak
poprzednik: -
następca: -
informacje dodatkowe: lakier dedykowany tylko dla Tacumy
37U
efekt lakieru: metaliczny
oryginalna angielska nazwa: Danube Green
lakier zadebiutował na modelu: Leganza
okres występowania: 2001-2003
występował na modelach: Leganza, Magnus
dostępność w Polsce / Korei / USA / UK: nie / tak / nie / nie
poprzednik: 42U
następca: -
informacje dodatkowe: lakier dedykowany dla Leganzy
38U
efekt lakieru: metaliczny
oryginalna angielska nazwa: Cyber Green
lakier zadebiutował na modelu: Matiz II
okres występowania: 2001-2004
występował na modelach: Tico, Matiz II
dostępność w Polsce / Korei / USA / UK: nie / tak / nie / tak
poprzednik: -
następca: GJU
informacje dodatkowe: lakier dedykowany tylko dla Matiza II
39U
efekt lakieru: metaliczny
oryginalna angielska nazwa: Tropic Green
lakier zadebiutował na modelu: Matiz II
okres występowania: 2001-2002
występował na modelach: Tico, Matiz II (prawdopodobnie również Matiz I)
dostępność w Polsce / Korei / USA / UK: prawdopodobnie / tak / nie / ?
poprzednik: 46U
następca: (nieznany kod)
informacje dodatkowe: lakier dedykowany dla Matiza II
40U
efekt lakieru: metaliczny
oryginalna angielska nazwa: Sherwood Green
lakier zadebiutował na modelu: Nubira II
okres występowania: 2000-2002
występował na modelach: Matiz I Art de Ville, Nubira II, Tacuma
dostępność w Polsce / Korei / USA / UK: nie / tak / tak / nie
poprzednik: -
następca: 41U
informacje dodatkowe: -
41U
efekt lakieru: mika
oryginalna angielska nazwa: Grass Green
lakier zadebiutował na modelu: Nubira II, Tacuma
okres występowania: 2000-2003
występował na modelach: Lanos FL, Nubira II, Tacuma
dostępność w Polsce / Korei / USA / UK: nie / tak / prawdopodobnie / tak
poprzednik: 40U
następca: -
informacje dodatkowe: odpowiednikiem tego lakieru dla Matiza II był lakier 38U
42U
efekt lakieru: mika
oryginalna angielska nazwa: Deep Bluish Green
lakier zadebiutował na modelu: Tico, Nexia, Lanos, Espero
okres występowania: 1997-2004
występował na modelach: Tico, Matiz I, Nexia, Lanos, Lanos FL, Espero, Nubira I, Nubira II, Leganza, Polonez
dostępność w Polsce / Korei / USA / UK: tak / tak / tak / tak
poprzednik: 41L
następca: 37U (dla Leganzy)
informacje dodatkowe: -
43U
efekt lakieru: metaliczny
oryginalna angielska nazwa: Light Evergreen
lakier zadebiutował na modelu: Lanos
okres występowania: 1997-2002
występował na modelach: Tico, Lanos, Lanos FL
dostępność w Polsce / Korei / USA / UK: tak / tak / nie / tak
poprzednik: -
następca: -
informacje dodatkowe: -
45U
efekt lakieru: metaliczny
oryginalna angielska nazwa: Mosswood Green
lakier zadebiutował na modelu: Nubira I, Leganza
okres występowania: 1997-1999
występował na modelach: Nubira I, Leganza
dostępność w Polsce / Korei / USA / UK: nie / tak / nie / nie
poprzednik: -
następca: -
informacje dodatkowe: -
46U
efekt lakieru: metaliczny
oryginalna angielska nazwa: Leaf Green
lakier zadebiutował na modelu: Matiz I
okres występowania: 1998-2002
występował na modelach: Tico, Matiz I, Lanos FL, Polonez
dostępność w Polsce / Korei / USA / UK: tak / tak / nie / tak
poprzednik: -
następca: 39U (dla Matiza)
informacje dodatkowe: -
47U
efekt lakieru: metaliczny
oryginalna angielska nazwa: Emerald Green
lakier zadebiutował na modelu: Lanos FL, Nubira II
okres występowania: 2000-2002
występował na modelach: Lanos FL, Nubira II
dostępność w Polsce / Korei / USA / UK: nie / nie / nie / tak
poprzednik: 42U (w UK)
następca: -
informacje dodatkowe: -
49U
efekt lakieru: metaliczny
oryginalna angielska nazwa: Yellow Green
lakier zadebiutował na modelu: Lanos FL
okres występowania: 2001-2002
występował na modelach: Lanos FL, Kalos
dostępność w Polsce / Korei / USA / UK: nie / tak / nie / nie
poprzednik: -
następca: -
informacje dodatkowe: -
51U
efekt lakieru: mika
oryginalna angielska nazwa: Golden Yellow
lakier zadebiutował na modelu: Matiz I
okres występowania: 1998-2004
występował na modelach: Tico, Matiz I, Matiz II, Lanos FL
dostępność w Polsce / Korei / USA / UK: tak / tak / nie / tak
poprzednik: -
następca: -
informacje dodatkowe: -
52U
efekt lakieru: niemetaliczny
oryginalna angielska nazwa: Highway Yellow
lakier zadebiutował na modelu: Nexia
okres występowania: 1995-2003
występował na modelach: Tico, Nexia, Espero, Magnus TAXI
dostępność w Polsce / Korei / USA / UK: tak / tak / nie / nie
poprzednik: 53L
następca: 56U
informacje dodatkowe: -
56U
efekt lakieru: niemetaliczny
oryginalna angielska nazwa: Lemon Yellow
lakier zadebiutował na modelu: Lanos FL
okres występowania: 2000-2003
występował na modelach: Lanos FL
dostępność w Polsce / Korei / USA / UK: tak / tak / tak / nie
poprzednik: 52U
następca: -
informacje dodatkowe: lakier dedykowany tylko dla Lanosa FL
57U
efekt lakieru: metaliczny
oryginalna angielska nazwa: Orange
lakier zadebiutował na modelu: Matiz II
okres występowania: 2001-2004
występował na modelach: Tico, Matiz II (prawdopodobnie również Matiz I)
dostępność w Polsce / Korei / USA / UK: tak / tak / nie / tak
poprzednik: 75U
następca: GEL
informacje dodatkowe: -
60U
efekt lakieru: metaliczny
oryginalna angielska nazwa: Brighton Gold
lakier zadebiutował na modelu: Nubira II
okres występowania: 1999-2003
występował na modelach: Lanos FL, Nubira II, Tacuma
dostępność w Polsce / Korei / USA / UK: tak / tak / tak / nie
poprzednik: -
następca: 67U
informacje dodatkowe: -
61U
efekt lakieru: mika
oryginalna angielska nazwa: Moonstone Beige
lakier zadebiutował na modelu: Nubira II
okres występowania: 1999-2002
występował na modelach: Lanos FL, Nubira I, Nubira II, Tacuma, Polonez
dostępność w Polsce / Korei / USA / UK: tak / tak / nie / nie
poprzednik: -
następca: -
informacje dodatkowe: -
62U
efekt lakieru: metaliczny
oryginalna angielska nazwa: Khaki Beige
lakier zadebiutował na modelu: Nubira I, Leganza
okres występowania: 1997-2002
występował na modelach: Matiz I, Lanos FL, Nubira I, Nubira II, Leganza
dostępność w Polsce / Korei / USA / UK: tak / tak / tak / nie
poprzednik: -
następca: -
informacje dodatkowe: -
63U
efekt lakieru: metaliczny
oryginalna angielska nazwa: Satin Beige
lakier zadebiutował na modelu: Matiz II
okres występowania: 2001-2002
występował na modelach: Matiz I, Matiz II
dostępność w Polsce / Korei / USA / UK: tak / tak / nie / nie
poprzednik: -
następca: -
informacje dodatkowe: lakier dedykowany dla Matiza II
64U
efekt lakieru: mika
oryginalna angielska nazwa: Red Brown (Scarlet)
lakier zadebiutował na modelu: Leganza
okres występowania: 2000-2003
występował na modelach: Leganza, Magnus
dostępność w Polsce / Korei / USA / UK: tak / tak / tak / ?
poprzednik: 69U, 74U (oba dla Leganzy)
następca: -
informacje dodatkowe: lakier dedykowany dla Leganzy
65U
efekt lakieru: metaliczny
oryginalna angielska nazwa: Elegant Beige
lakier zadebiutował na modelu: Leganza
okres występowania: 2000-2003
występował na modelach: Leganza, Magnus
dostępność w Polsce / Korei / USA / UK: prawdopodobnie / tak / nie / nie
poprzednik: -
następca: -
informacje dodatkowe: lakie dedykowany dla Leganzy
66U
efekt lakieru: metaliczny
oryginalna angielska nazwa: Russet Brown
lakier zadebiutował na modelu: Nubira I
okres występowania: 1997-1998
występował na modelach: Nubira I
dostępność w Polsce / Korei / USA / UK: nie / tak / nie / nie
poprzednik: -
następca: 70U
informacje dodatkowe: lakier dedykowany tylko dla Nubiry I
69U
efekt lakieru: mika
oryginalna angielska nazwa: Autumn Brown
lakier zadebiutował na modelu: Leganza
okres występowania: 1997-1999
występował na modelach: Leganza
dostępność w Polsce / Korei / USA / UK: tak / tak / nie / ?
poprzednik: -
następca: 64U
informacje dodatkowe: lakier dedykowany tylko dla Leganzy
70U
efekt lakieru: mika
oryginalna angielska nazwa: Red Rock
lakier zadebiutował na modelu: Nubira II
okres występowania: 1999-2007
występował na modelach: Lanos FL, Nubira I, Nubira II, Tacuma, Polonez
dostępność w Polsce / Korei / USA / UK: tak / tak / tak / tak
poprzednik: 74U
następca: 77U, GKD
informacje dodatkowe: od 2003 roku lakier dostępny był w palecie kolorów GM Daewoo, ewentualnie również Chevroleta
71U
efekt lakieru: metaliczny
oryginalna angielska nazwa: Coral Poly
lakier zadebiutował na modelu: Lanos
okres występowania: 1997-2002
występował na modelach: Lanos, Lanos FL
dostępność w Polsce / Korei / USA / UK: tak / tak / nie / nie
poprzednik: -
następca: -
informacje dodatkowe: lakier dedykowany tylko dla Lanosa
72U
efekt lakieru: mika
oryginalna angielska nazwa: Orange Red
lakier zadebiutował na modelu: Espero
okres występowania: 1995-2001
występował na modelach: Tico, Nexia, Espero
dostępność w Polsce / Korei / USA / UK: tak / tak / nie / nie
poprzednik: -
następca: -
informacje dodatkowe: -
73U
efekt lakieru: metaliczny
oryginalna angielska nazwa: Dark Wine Purple
lakier zadebiutował na modelu: Leganza
okres występowania: 2001-2003
występował na modelach: Leganza, Magnus
dostępność w Polsce / Korei / USA / UK: nie / tak / nie / nie
poprzednik: -
następca: -
informacje dodatkowe: lakier dedykowany dla Leganzy
74U
efekt lakieru: mika
oryginalna angielska nazwa: Spinel Red
lakier zadebiutował na modelu: Lanos
okres występowania: 1997-1999
występował na modelach: Nexia, Lanos, Espero, Nubira I, Leganza, Polonez
dostępność w Polsce / Korei / USA / UK: tak / tak / tak / tak
poprzednik: 77L
następca: 70U, 64U (dla Leganzy)
informacje dodatkowe: -
75U
efekt lakieru: metaliczny
oryginalna angielska nazwa: Orange Cooper
lakier zadebiutował na modelu: Matiz I
okres występowania: 1998-2004
występował na modelach: Tico, Matiz I
dostępność w Polsce / Korei / USA / UK: tak / tak / nie / tak
poprzednik: -
następca: 57U
informacje dodatkowe: lakier dedykowany dla Matiza I
80U
efekt lakieru:

metaliczny

oryginalna angielska nazwa: Light Opal Grey (Diamond Blue)
lakier zadebiutował na modelu: Nubira II, Tacuma
okres występowania: 2000-2007
występował na modelach: Nubira II, Tacuma
dostępność w Polsce / Korei / USA / UK: nie / tak / nie / nie
poprzednik: -
następca: -
informacje dodatkowe: od 2003 roku lakier dostępny był w palecie kolorów GM Daewoo, ewentualnie również Chevroleta
81U
efekt lakieru: mika
oryginalna angielska nazwa: Streamline Grey
lakier zadebiutował na modelu: Lanos
okres występowania: 1997-1999
występował na modelach: Nexia, Lanos, Nubira I, Leganza, New Brougham
dostępność w Polsce / Korei / USA / UK: tak / tak / nie / prawdopodobnie
poprzednik: 48L
następca: -
informacje dodatkowe: -
83U
efekt lakieru: metaliczny
oryginalna angielska nazwa: Sky Grey (Harbor Mist)
lakier zadebiutował na modelu: Leganza
okres występowania: 2001-2003
występował na modelach: Leganza, Magnus
dostępność w Polsce / Korei / USA / UK: nie / tak / tak / nie
poprzednik: -
następca: -
informacje dodatkowe: lakier dedykowany dla Leganzy
84U
efekt lakieru: mika
oryginalna angielska nazwa: Mauve Grey
lakier zadebiutował na modelu: Nexia, Espero
okres występowania: 1995-1997
występował na modelach: Nexia, Espero
dostępność w Polsce / Korei / USA / UK: tak / tak / nie / nie
poprzednik: -
następca: -
informacje dodatkowe: -
85U
efekt lakieru: specjalny(?)
oryginalna angielska nazwa: Dark Sapphire
lakier zadebiutował na modelu: Matiz I
okres występowania: 1998-2002
występował na modelach: Matiz I, Matiz II
dostępność w Polsce / Korei / USA / UK: tak / tak / nie / nie
poprzednik: -
następca: -
informacje dodatkowe: -
86U
efekt lakieru: metaliczny
oryginalna angielska nazwa: Strom Grey
lakier zadebiutował na modelu: Nubira II
okres występowania: 2001-2003
występował na modelach: Lanos FL, Nubira II
dostępność w Polsce / Korei / USA / UK: nie / tak / nie / nie
poprzednik: -
następca: -
informacje dodatkowe: -
87U
efekt lakieru: mika
oryginalna angielska nazwa: Pearl Black
lakier zadebiutował na modelu: Lanos FL
okres występowania: 2002-2007
występował na modelach: Lanos FL, Kalos
dostępność w Polsce / Korei / USA / UK: nie / tak / nie / nie
poprzednik: 81L
następca: GBA, GAR
informacje dodatkowe: od 2003 roku lakier dostępny był w palecie kolorów GM Daewoo, ewentualnie również Chevroleta
92U
efekt lakieru: metaliczny
oryginalna angielska nazwa: Poly Silver
lakier zadebiutował na modelu: Lanos
okres występowania: 1997-2008
występował na modelach: Matiz I, Matiz II, Lanos, Lanos FL, Nubira I, Nubira II, Leganza, Tacuma, Polonez
dostępność w Polsce / Korei / USA / UK: tak / tak / tak / tak
poprzednik: 91L
następca: 95U, GAN
informacje dodatkowe: od 2003 roku lakier dostępny był w palecie kolorów GM Daewoo, ewentualnie również Chevroleta
93U
efekt lakieru: metaliczny
oryginalna angielska nazwa: Olive Silver
lakier zadebiutował na modelu: Leganza
okres występowania: 1997-2003
występował na modelach: Leganza, Magnus
dostępność w Polsce / Korei / USA / UK: tak / tak / nie / nie
poprzednik: 92L
następca: -
informacje dodatkowe: lakier dedykowany dla Leganzy

Nie masz uprawnień do komentowania.

You do not have permission to comment on.